Sommer i Ørestad

11. juli 2006

I City er medarbejderne trukket udenfor langs kaskaderne for at nyde sommersolen i frokostpausen. Beboerne fra VM Husene strømmer til det nye ismejeri på hjørnet af Landehjælpvej og Kongelundsvej. Og bænke og borde er i særdeles høj kurs langs KUAs udearealer. Det er blevet sommer i Ørestad.

Hvis ferien ikke allerede er booket, er der i de kommende uger flere spændende aktiviteter i Ørestad. For de motionsglade er der allerede onsdag den 12. juli Ørestadsløbet, og om 14 dage slår TV2 Zulu dørene op til tre dage med gratis filmoplevelser i Byparken. Og skulle der komme en regnvejrsdag i sommeren, så tjek Ørestads spritnye hjemmeside www.orestad.dk

Ørestadsløb

For ottende gang i træk snører godt 1000 motionsglade københavnere løbeskoene og tester lægmusklerne i årets Ørestadsløb. Det sker onsdag den 12. juli. Som altid er der to distancer – 5 og 10 km. Ruten går gennem Ørestads alléer og boulevarder til Fælleden. Løbet skydes i gang kl. 18.30 fra startfeltet ved Ørestad Metrostation, hvor der også er målområde.

Det er muligt at tilmelde sig løbet på dagen fra kl.17.30 – det koster 90 kr. at være med. Hvis man ikke selv hopper i løbeskoene, er man naturligvis også velkommen til at stille sig langs ruten og heppe på løberne, når de suser forbi.

Ørestadsløbet arrangeres af Ørestadsselskabet i samarbejde med Amager Atletik Club.

Læs mere på www.amageratletik.dk.

Fri film under åben himmel

TV2 Zulu’s sommerkaravane lægger vejen forbi Ørestad. Det sker fra søndag den 23. juli til tirsdag den 25. juli. Det er femte gang, Zulu inviterer på gratis film, men første gang, turen går til Ørestad.

På plænen i Ørestad Bypark er der hver aften fri film under åben himmel. Dagens film begynder, når mørket falder på – cirka kl.22.

Plakaten byder på hårdtslående, rå action i ”Legenden om Zorro” med bl.a. Antonio Banderas samt ”Sin City” og ”Inside Man” med Bruce Willis i hovedrollen.

Alle er naturligvis velkomne, og det er muligt at købe strandstole og tæpper på pladsen – hvis man altså ikke medbringer det hjemmefra. Som i en ”rigtig” biograf kan man også få kaffe, øl, sodavand og popcorn til filmen.

Ta’ Metroen til Ørestad station. Herfra er der kun få minutters gang til Ørestad Bypark.

Se hele programmet på www.zulu.tv2.dk/event/sommerbio

Ny hjemmeside

Ørestad udvikler sig hele tiden – og Ørestads hjemmeside www.orestad.dk skal naturligvis følge med. Derfor har vi givet sitet en kraftig ansigtsløftning.

Prøv f.eks. det nye interaktive kort, hvor du ud fra en række kategorier kan klikke ikoner frem på et kort og se, hvor alting ligger i forhold til hinanden.

Nyt kort over Ørestad

Vi har også opdateret Kort over Ørestad, som er den perfekte turguide til Københavns nye bydel.

Tag det gratis oplevelseskort med, når du besøger Ørestad. Det hjælper dig til at finde rundt og få indblik i, hvordan Ørestad udvikler sig. Der er desuden forslag til gå- og cykelture i Ørestad og naturen omkring.

Bestil det nye kort på www.orestad.dk/bestil_kort - så sender vi det til dig med posten.