Konference om idræt og byliv

14. september 2006

Onsdag den 27. september kl. 9-17 inviterer Danmarks Idræts-Forbund i samarbejde med Bylivsgruppen til storbykonference.

Der bliver sat fokus på idrættens muligheder for at være aktiv medspiller i udviklingen af nye faciliteter og aktiviteter i København.

Bylivsgruppen er et samarbejde mellem Københavns Havn og Ørestadsselskabet. Formålet er at være med til at skabe udvikling og intensitet i de nye byområder. Bylivsgruppen har sammensat en referencegruppe, hvor bl.a. Danmarks Idræts-Forbund deltager.

Konferencen den 27. september veksler mellem faglige indlæg, oplevelsestur og deltagernes aktive medvirken.

Indlægsholdene er:

Jens Kramer Mikkelsen, adm. direktør i Ørestadsselskabet

H.C. Hansen, medlem af DIFs bestyrelse

Niels Stærk og Allan Malligsen, Københavns BMX klub

Flemming Overgaard, arkitekt, ph.d., Center for idræt og arkitektur

Christian Riis Jensen, havnefoged i Københavns Havn

Karl-Gustav Jensen, direktør i Københavns Havn

Thomas Rasch, driftschef, Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune

Else Trangbæk, medlem af DIFs bestyrelse

Konferencen byder endvidere på Metrotur i Ørestad, gåtur til Langebro og havnesightseeing i den sydlige del af Københavns Havn. I forbindelse med konferencen udlodder DIF og Bylivsgruppen 25.000 kr. til medfinansiering af en event eller facilitet i Københavns Havn eller Ørestad, der kan være et inspirerende eksempel på idræt og byliv. Kun konferencens deltagere kan stille forslag – og det er naturligvis et væsentligt kriterium for valget af vinderforslaget, at forslaget er realiserbart.

Konferencen begynder i auditoriet i KLP Huset, Arne Jacobsens Alle 17 i Ørestad, hvor Ørestadsselskabet har til huse. Efter sejlturen slutter konferencen i Københavns Havns domicil på Ndr. Toldbod 7. Vi opfordrer derfor deltagerne til at tage Metroen til Ørestad.

Tilmelding: Senest onsdag den 20. september til Malene Lykke Nielsen, DIF, T: 4326 2042 eller E: mln@dif.dk. Konferencen er åben for alle og det er gratis at deltage. Dog er der maksimalt plads til 80 personer.

Hent folder om konferencen (PDF)

www.bylivsgruppen.dk

www.dif.dk