Åbent hus i Ørestadsudstillingen

20. oktober 2006

I løbet af oktober og november vil vi fire søndage holde åbent hus i Ørestads udstillingspavillon. Vi gi´r en kop kaffe – og Ørestads guider kan fortælle mere om Københavns nye bydel.

Søndag den 22. oktober, 29. oktober, 12. november og den 26. november holder udstillingscentret åbent hus. Udstillingen ligger lige overfor Vestamager Metrostation og indeholder en plancheudstilling om Ørestad. Ørestad Tursekretariats guider vil være til stede for at svare på spørgsmål og holde foredrag for de særligt interesserede. Det hele er naturligvis gratis.

Ikke langt fra udstillingspavillonen har de første boligudbydere i Ørestad Syd åbnet prøvelejligheder, hvor man kan tale med ejendomsmæglerne og fornemme Ørestad Syds unikke placering på kanten af Kalvebod Fælled. Og man kan altid kombinere besøgene i Ørestad Syd med et besøg i Naturcenter Vestamagers udstilling.

I forbindelse med åbent hus arrangementerne løber en masse andre events af stabelen. Det er altså muligt at kombinere aktiviteterne og få en både fornøjelig og lærerig dag i Ørestadsområdet.

Søndag den 22. oktober:

Kl. 11-13: Dragedag på Amager Fælled. Amager Centret, Amager Bladet og Ørestadsselskabet inviterer til dragedag, hvor hele familien kan flyve med drager ved de tre høje på Amager Fælled. Vi kårer de fem bedste og flotteste drager og byder på saftevand og boller til børnene. Nærmeste Metrostation: Sundby Metrostation. Aflyses i tilfælde af regn. Mere info på: www.amagercentret.dk.

Søndag den 29. oktober:

Søndag den 12. november:

Kl. 10–12: Stavgang i Ørestads natur. Oplev det smukke efterårslandskab i Ørestads naturområde. På turen er der mulighed for at gå med eller uden stave sammen med Ørestad Stavgangsforening og Julie Wiese, Ørestads naturvejleder. Tag kaffen med i rygsækken, vi stopper undervejs og hører om Aberdeen Angus køer, rovfugle og sjældne engplanter. Mødested: DR Byen / Universitetet Metrostation.

Søndag den 26. november:

Kl. 14-17: Nisseskattejagt og vinterfugle. Tag hele familien med til Ørestad Syd og deltag i de mange arrangementer. Kl. 14 begynder nisseskattejagten i området. Du kan også bygge fodderkogler til småfugle i Ørestad Mobile Øko-haver og høre eksperterne fra Dansk Ornitologisk Forening fortælle om, hvordan man bedst fodrer ænder, svaner og småfugle. Vi byder på varm gløgg og saftevand.

Kl. 14-17: Besøg udstillingspavillonen

Desuden: Naturcenter Vestamager, Naturlegepladsen Himmelhøj, Åbent hus i prøvelejlighederne.