Ørestadsselskabet modtager Det Gyldne Søm

31. august 2006

På vegne af Ørestadsselskabet modtog administrerende direktør Jens Kramer Mikkelsen torsdag den 31. august Byggesocietetets pris ’Det Gyldne Søm’.

Anerkendelsen, som er blevet uddelt siden 1979, gives til en person eller organisation, der har gjort sig særligt positivt bemærket inden for byggebranchen.

”Ørestadsselskabet modtager prisen for deres innovative tilgang til udviklingen i Ørestad, for deres evne til at tiltrække spændende og utraditionelle byggerier og for deres altid velvillige indstilling overfor ønsker om information. Udviklingen i Ørestad er til gavn for hele den danske byggesektor,” sådan lyder motivationen for valget af dette års prisvinder i en pressemeddelelse fra Byggesocietetet.

Ved overrækkelsen takkede Jens Kramer Mikkelsen for prisen og tilføjede: ”Vi har aldrig tvivlet på, at Ørestad ville blive en succes, men udviklingen er gået langt hurtigere, end selv de største optimister turde drømme om.”

Byggesocietetet er med sine 1.300 medlemmer den største interesse- og netværksorganisation i den danske byggebranche.