Dansefestival 2006

6. september 2006

Fredag den 8.september kl. 15-19 er der for fjerde år i træk hotte breaks og fede rytmer i Ørestad.

Børn og unge fra skoler og klubber i hele København og på Frederiksberg folder sig ud i en dyst om titlen som byens bedste dansegruppe. Udover den store dansekonkurrence lægger en række kendte gæster vejen forbi – bl.a. Bryan Rice og danmarksmestrene i hip hop.

Arrangementet er gratis og foregår ved den store scene på Kay Fiskers Plads – over for hovedindgangen til Field’s og lige ved Ørestad Metrostation.

Med bred appel

Dansefestivalen er nu en fast del af aktivitetskalenderen i Ørestad – hvert år med stigende tilslutning fra publikum og konkurrencedeltagere. Arrangørerne regner med at kunne gentage sidste års succes. Her deltog ikke mindre end godt 1.700 danseglade børn, unge og voksne i festivalen.

Festivalen giver mulighed for at mødes på tværs af alder og baggrund med dansen og musikken som fælles sprog. Deltagerne i dansekonkurrencen er mellem 10 og 18 år og kommer fra alle områder af København og Frederiksberg. Og der er intet krav om at være professionel for at stille op!

”Dansefestival er blevet en fast tradition i Ørestad. Festivalen understreger, at Ørestad er et sted med plads til anderledes, levende aktiviteter. Vi ønsker, at festivalen er en dag, hvor alle børn og unge, der har lyst til at have det sjovt, kan komme og bare danse løs”, siger Rikke Faaborg, projektleder i Ørestadsselskabet.

Flere kendte gæster

Årets festivalprogram byder på flere store, danske danse- og musiknavne. Og der er noget for lidt af enhver smag. Sidste års vindere, dansegruppen Aztec Crew fra Juniorklubben i Norgesgade på Amager deltager med et særligt show. Oplev makkerparret Morten & Rico (kendt fra TV2s Scenen er din) og danmarksmestrene i hip-hop, Stephanie og Marie-Louise give den gas på scenen. Popstjernen Bryan Rice synger mikrofonsjælere. Og ordjonglør Ole Omkvæd er konferencieren, der sørger for at binde det hele sammen.

Dansefestival 2006 arrangeres af Ørestadsselskabet i samarbejde med SSP, Partnerskabet, fritids- og ungdomsklubber samt skoler fra Amager, Christianshavn, Indre By, Frederiksberg, Vanløse og Tårnby.

Yderligere oplysninger:

Rikke Faaborg