KLP tager første spadestik

9. juni 2006

Ejendomsselskabet KLP har netop påbegyndt byggeriet af 30.000 etagemeter kontorbyggeri i Ørestad City. Byggeriet er KLPs andet i Ørestad.

For snart seks år siden valgte det norsk ejede ejendomsselskab KLP Ejendomme A/S at investere massivt i Ørestad. Ejendomsselskabet byggede i første omgang 33.000 etagemeter kontorbyggeri, der stod færdigt i efteråret 2003. Det svarer godt og vel til et byggeri på størrelse med Københavns Rådhus.

I dag er samtlige etager i KLP-bygningen på Arne Jacobsens Allé udlejet. Derfor kaster ejendomsselskabet sig nu over nabogrunden, hvor første spadestik til et nyt kontorbyggeri netop er taget.

Byggeriet er tegnet af Dissing + Weitling og ”den nye nabo” vil arkitektonisk og visuelt komme til at spille sammen med den eksisterende kontorbygning.

”KLP var en af de første aktører, der for alvor så Ørestads fulde potentiale. De var med til at ”trække” udviklingen i gang på et tidspunkt, hvor Ørestad City mest af alt var en vision. Og derfor er det glædeligt, at KLP nu følger op på succesen,” siger administrerende direktør Jens Kramer Mikkelsen, Ørestadsselskabet.

”VI har aldrig været i tvivl om, at Ørestad skulle blive den succes, som vi kan se i dag. Ørestad har med sin fantastiske infrastruktur været forudbestemt til at udvikle sig til et samlingspunkt for internationale virksomheder, som satser på det skandinaviske marked, hvilket også ses på lejerne i vor første ejendom”, siger Bjarne Dvärsäter, administrerende direktør i KLP Ejendomme A/S.

Ligesom i den nuværende ejendom vil det nye KLP-byggeri få et ’full-service koncept’, der omfatter en mængde serviceydelser og moderne tekniske løsninger til håndtering af bl.a. sikkerhed, komfort og drift.

Det anslås at de to første KLP-bygninger i Ørestad City tilsammen kommer til at huse cirka 3.000 medarbejdere.

KLPs nuværende bygning i Ørestad huser i dag bl.a.:

Hi3G Denmark, Ørestadsselskabet, Atkins, Handelsbanken, Medicon Valley Academy, Medtronic-Vicare A/S, UCB Pharma, Novo Nordisk Scandinavia, GlaxoSmithKline, Accenture og Dell

------------------------

Yderligere oplysninger: