NYE VIRKSOMHEDER I ØRESTAD

20. maj 2010

Markedet for udlejning af erhvervsejendomme er så småt ved at tø op igen - og det betyder flere nye virksomheder og ansatte i Ørestad. I løbet af sensommeren flytter et islandsk flyselskab, en televirksomhed og et internationalt contact center med 200 ansatte ind i moderne lokaler i Ørestad.

Med sin beliggenhed i krydset ved Vejlands Allé og Ørestad Boulevard har Danicas kontorejendom i Ørestad gode kort på hånden, når det gælder om at tiltrække lejere. Og det er da også lykkedes at leje over halvdelen af huset ud. Det islandske flyselskab Primera Air lægger tre afdelinger sammen og flytter fra Dragør til Ørestad den 1. september.

”Vi flytter først og fremmest, fordi lokalerne er centralt beliggende med god infrastruktur. Samtidig får vi gode fælles faciliteter som kantine og møderum. Endelig har det også haft betydning for os, at vi flytter tættere på Bella Center og ikke mindst de mange hoteller, der nu er og kommer i Ørestad. Det sidste er vigtigt for et selskab som vores, der har mange tilrejsende gæster”, siger adm. direktør Hrafn Thorgeirsson, Primera Air til Magasinet Ejendom.

Derudover flytter Teleperformance Danmark til Ørestad 1. august. Teleperformance har indgået en lejeaftale med Danica Ejendomme og vil således snart have til huse i den nye Henning Larsen-tegnede ejendom på Digevej.

”Vi har i dag kontorer i Parken på Østerbro og glæder os meget til at tage vores nye faciliteter i brug,” siger adm. direktør for Teleperformance Danmark, Kristian Hessler. Han forklarer, at de væsentligste årsager til flytningen er Ørestads fremragende infrastruktur og muligheden for at kunne få et topmoderne domicil.

”Vi lever af at skabe gode kundeoplevelser og for at støtte det, skal vores medarbejder have de absolut bedste rammer. Med de nye kontorer kan vi indrette os præcis som vi ønsker og dermed gøre brug af vore erfaringer fra indretningen af vore 280 andre centre i verden,” siger Kristian Hessler.

Teleperformance kontor på Digevej vil blive arbejdsplads for cirka 200 mennesker. Det er Home Erhverv der har stået for udlejningen af Danicas ejendom.

Også kontorhuset Winghouse i Ørestad City kan byde velkommen til en ny lejer. Den internationale televirksomhed, Avaya, flytter i maj måned til nyt kontor i Ørestad for blandt andet at få plads til at servicere resten af Norden.

"For at få det bedst mulige brohoved for vores fortsatte vækst i Danmark og det øvrige Norden, har vi valgt at flytte vores danske kontor til nye lokaler i Ørestad. Netop Ørestad ligger godt for vores medarbejdere og for vores mange kunder, men derudover giver et kontor i Ørestad også for muligheden for at servicere resten af Norden, idet Kastrup Lufthavn kun ligger få kilometer væk”, siger Avayas nordiske direktør Ole Mygind.

Winghouse er, ligesom Danicas ejendom på Vejlands Allé, tegnet af Henning Larsen Architects.

”Vi fornemmer, at markedet så småt er ved at løsne op igen - og det er godt nyt – også for Ørestad. Moderne velbeliggende, fleksible lejemål, tæt på lufthavn, Metro og motorveje vil altid være attraktive for danske og internationale virksomheder”, siger adm. direktør i By & Havn, Jens Kramer Mikkelsen.

For yderligere informationer:
Pressechef i By & Havn, Pernille Garde Abildgaard